Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Explicatures, speech-act … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Explicatures, speech-act pluralism and the attitude of holding a sentence true

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Stellan Petersson
Publicerad i PhiLang2013. Third international conference on philosophy of language and linguistics. Lodz, Poland, 9-11 May 2013. Book of abstracts. Ed. byWiktor Pskit & Ryszard Rasiński ;
ISBN 978-83-7525-844-8
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Språk en
Ämnesord speech-act pluralism, relevance theory, Donald Davidson, explicatures
Ämneskategorier Filosofi, etik och religion

Sammanfattning

The use of locutions such that ‘said that’ in arguments for contextualism has been criticised. Cappelen & Lepore (2005) argue that there is not a single proposition that captures what a speaker said by an utterance of a sentence in a given context of utterance. The truth of an indirect report, where the verb ‘say’ is used, is dependent on facts about the context of the report, and there is an indefinite number of true reports of a given utterance of a sentence (in a given context). In this talk, I will discuss the epistemology of arguments for explicatures (Hall & Carston 2012). I will argue that the paradigmatic form of arguments for the existence of explicatures is warranted, if we think of such arguments as evaluations of counterfactuals, in the sense of Williamson (2008). The counterfactuals should not, however, contain the verb ‘say’, but they should contain the Davidsonian notion of ‘the attitude of holding a sentence true (at a time)’ (Davidson 1974).

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?