Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The equivalence principle… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The equivalence principle comes to school – falling objects and other middle school investigations

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Ann-Marie Pendrill
Peter Ekström
Lena Hansson
Patrik Mars
Lassana Ouattara
Ulrika Ryan
Publicerad i Physics Education
Volym 49
Nummer/häfte 4
Sidor 425-430
ISSN 0031-9120
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Institutionen för fysik (GU)
Sidor 425-430
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1088/0031-9120/49/4/4...
Ämnesord gravity, free fall, nature of science, equivalence principle, ICT
Ämneskategorier Fysik, Mediateknik, Didaktik, Lärande

Sammanfattning

Comparing two objects falling together is a small-scale version of Galileo's classical experiment, demonstrating the equivalence between gravitational and inertial mass. We present here investigations by a group of 10-year olds, who used iPads to record the drops. The movie recordings were essential in the follow-up discussions, enabling the students to compare the different situations and to discern situations where air resistance was essential and where it could be neglected. By considering a number of familiar situations and simple investigations that can be performed e.g. on a playground, students may come closer to an appreciation of the deep significance of the non-influence of mass on motion under gravity.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?