Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Imitation (rather than co… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Imitation (rather than core language) predicts pragmatic development in young children with ASD: a preliminary longitudinal study using CDI parental reports.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Carmela Miniscalco
Maja Rudling
Maria Råstam
Christopher Gillberg
Jakob Åsberg Johnels
Publicerad i International journal of language and communication disorders
Volym 49
Nummer/häfte 3
Sidor 369–375
ISSN 1368-2822
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Gillbergcentrum
Sidor 369–375
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1111/1460-6984.12085
Ämnesord autism;pragmatic;pre-linguistic skills;imitation;development;CDI
Ämneskategorier Barn- och ungdomspsykiatri

Sammanfattning

Research in the last decades has clearly pointed to the important role of language and communicative level when trying to understand developmental trajectories in children with autism spectrum disorders (ASD).

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?