Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Effects of dentists' beha… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Effects of dentists' behavior on patients' attitudes.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Elliot N Gale
Sven G. Carlsson
Annika Eriksson
Mats Jontell
Publicerad i Journal of the American Dental Association (1939)
Volym 109
Nummer/häfte 3
Sidor 444-6
ISSN 0002-8177
Publiceringsår 1984
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Sidor 444-6
Språk en
Länkar www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...
Ämnesord Adult, Attitude, Attitude of Health Personnel, Communication, Dental Care, psychology, Dentist-Patient Relations, Dentists, Female, Humans, Male, Middle Aged
Ämneskategorier Psykologi

Sammanfattning

A group of 16 patients received Class II restorations at two different sessions. During one session a dentist interacted positively with the patient. During another session, the dentist had little interaction with the patients. Patients' ratings indicated that both dentists were perceived as equally competent but that the dentist who interacted with the patients was rated significantly better. It is possible that dentists will gain more satisfaction from their patients as they increase their interaction.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?