Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Excellent Word-Reading Ab… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Excellent Word-Reading Ability in the Context of an Autism Spectrum Disorder: A Case Study of a Swedish-Speaking 7-Year-Old Boy

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Jakob Åsberg Johnels
Carmela Miniscalco
Publicerad i Journal of Cognitive Education and Psychology
Volym 13
Nummer/häfte 1
Sidor 88-102
ISSN 1810-7621
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi
Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för klinisk neurovetenskap och rehabilitering
Gillbergcentrum
Sidor 88-102
Språk en
Länkar www.ingentaconnect.com/content/spri...
Ämnesord läsning, autism
Ämneskategorier Psykologi, Tillämpad psykologi

Sammanfattning

This case study seeks to extend our knowledge of the phenotype associated with excellent word reading in autism spectrum disorder by a detailed examination of psycholinguistic, neuropsychological/cognitive, and classroom/academic functioning of a Swedish-speaking 7-year-old boy (called “Jonas”). On age-referenced word readingdecoding assessment, Jonas scored among the top 7%. Reading comprehension status varied as a function of information source. Jonas's phonological processing and phonological memory performance was found to be normal to strong. In contrast, he scored poorly on tests of oral semantic, syntactical, and narrative language. On the WISC-III, Jonas performed highly uneven across subtests from impaired to above average levels. On the Kaufman factors, Jonas had a peak in perceptual organization (IQ score 119), thus reflecting very strong visual attention skills, which together with normal to strong phonological abilities might underlie his excellent word reading. Finally, both his parents and teacher reported on other classroom-learning skills and difficulties.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?