Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Consumers’ satisfaction w… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Consumers’ satisfaction with grocery shopping in supermarkets and convenience stores.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Elin Nilsson
Tommy Gärling
Agneta Marell
Publicerad i International Journal of Sales, Retailing and Marketing
Volym 2
Nummer/häfte 4
Sidor 72-90
ISSN 2045-810X
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Sidor 72-90
Språk en
Länkar ijsrm.com/IJSRM/Home.html
Ämnesord Satisfaction, Grocery shopping, Store attributes, Store format
Ämneskategorier Psykologi

Sammanfattning

In this paper we ask whether there are differences in which attributes are important for satisfaction with grocery shopping in supermarkets compared to convenience stores. We also examine whether accessibility attributes and attractiveness attributes have different impacts on satisfaction depending on consumer characteristics and shopping behaviour in different store formats. The results show a higher overall satisfaction with supermarkets than convenience stores, and within these store formats a higher satisfaction with the chosen store format. This study has increased understanding of the differences between supermarkets and convenience stores with respect to how these store formats make consumers satisfied depending on the way they do their shopping.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?