Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Students' understanding o… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Students' understanding of theory in undergraduate education

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Roy Liff
Airi Rovio-Johansson
Publicerad i Teaching in Higher Education
Volym 19
Nummer/häfte 4
Sidor 419-431
ISSN 1356-2517
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Gothenburg Research Institute (GRI)
Sidor 419-431
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/13562517.2014.88...
https://gup.ub.gu.se/file/127694
Ämnesord learning, pre-knowledge, theory-based analysis, higher education, phenomenography
Ämneskategorier Tillämpad psykologi, Företagsekonomi, Utbildningsvetenskap, Pedagogik, Vårdpedagogik, Lärande, Sociologi (exklusive socialt arbete, socialpsykologi och socialantropologi), Socialpsykologi, Kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

This paper investigates undergraduate students' application of theory in their analysis of problems presented in authentic leadership cases. Taking a phenomenographic research approach, the paper identifies two levels at which students understand ‘theory’: Level 1-Theory as knowledge acquired from books; Level 2-Theory as support for problem solutions. Only the students at Level 2 understanding achieved the highest learning outcome described by the Bologna Reforms. This result may be accounted for by the difference in the students' pre-conceived understanding of the events and relationships in the analysed cases. The phenomenographic assumption explains why the authentic cases are problematic. The high relevancy of the learning object – as an authentic case – may reduce the effect of variation, in this case the educational environment that is the mechanism for learning according to variation theory.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?