Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Using Learned Predictions… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Using Learned Predictions of User Utterances to Decrease Distraction

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Fredrik Kronlid
Staffan Larsson
Pontus Wärnestål
Publicerad i Proceedings of the Workshop on the Semantics and Pragmatics of Dialogue
Volym 17
Sidor 210-212
ISSN 2308-2275
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Sidor 210-212
Språk en
Länkar www.illc.uva.nl/semdial/dialdam/abs...
Ämnesord dialogsystem, kognitive belastning, fordon, multimodalitet
Ämneskategorier Lingvistik, Språkteknologi (språkvetenskaplig databehandling), Kognitionsvetenskap, Kognitionsforskning

Sammanfattning

Driver distraction is one of the most common causes of accidents. By having a dialogue manager request predicted user answers from a user model instead of asking the user, we can reduce the number of utterances in the dialogue and thereby reduce the time that the user is distracted.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?