Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

HOW TO MEASURE GENERALIZE… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

HOW TO MEASURE GENERALIZED TRUST: WORDINGS, SCALES, AND DON’T KNOWS

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Sebastian Lundmark
Mikael Gilljam
Stefan Dahlberg
Publicerad i World Association of Public Opinion Research 66:th Annual Conference
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Statsvetenskapliga institutionen
Språk en
Ämnesord Generalized trust, Question Wording, Scales, Don’t knows, Survey methodology
Ämneskategorier Statsvetenskap (exklusive studier av offentlig förvaltning och globaliseringsstudier)

Sammanfattning

Recently, survey institutes have changed their measurement of generalized trust from the standard dichotomy to an eleven-point scale. Additionally, these survey institutes use different wordings and some of them provide a “don’t know” option. Using two survey based experiments, one on 12,000 self-selected Swedes and the other on a probability-based sample of 3,000 Swedes, this article evaluates the generalized trust question in terms of wordings, scales, and inclusion of a don’t know option. The findings suggest that, in line with the advice from Krosnick and Fabrigar (1997), generalized trust is as good measured using a minimally balanced question wording as a fully balanced; is best measured with a seven- or eleven-point scale with a neutral midpoint; and is best measured without including a don’t know option.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?