Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Finding space for student… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Finding space for student innovative practices with technology in the classroom

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Thomas Hillman
Publicerad i Learning, Media & Technology
Volym 39
Nummer/häfte 2
Sidor 169-183
ISSN 1743-9884
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 169-183
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/17439884.2013.80...
Ämnesord educational technology, material semiotics, user development, interactive whiteboard, graphing calculator
Ämneskategorier Pedagogik, Mänsklig interaktion med IKT

Sammanfattning

This article examines the role students play in shaping the nature of the technologies they use in their classrooms and the role teachers play in supporting students' innovative practices. Drawing on research on the sociology of technological development from the field of Science and Technology Studies, the process by which one student's particularly innovative practice changes technology use in a classroom is unpacked. Through an analysis of the translation and re-inscription of a graphing calculator and an interactive whiteboard, this article highlights the role teachers have in providing both space for students to contribute their innovative technological practices, and support for the establishment and sharing of these practices as recurring patterns of use.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?