Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Lessons from the Evaluati… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Lessons from the Evaluation of Game for Developing Number Sense

Paper i proceeding
Författare Wolmet Barendregt
Niklas Karlsson
Berner Lindström
Elisabeth Rietz Leppänen
Ingemar Holgersson
Torgny Ottosson
Publicerad i Chi 2013 Workshop
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Institutionen för biologi och miljövetenskap
Språk en
Länkar workshops.icts.sbg.ac.at/CHIGames20...
Ämnesord Mathematics game; children; evaluation
Ämneskategorier Människa-datorinteraktion (interaktionsdesign), Lärande

Sammanfattning

In this paper we describe the methodological lessons that we learned from the evaluation of Fingu, an iPad game to help children between 4 and 7 years old to develop number sense through use of their fingers. We pay attention to the recruitment of the teachers and children, the selection of the measurement instruments, the distribution of the game to the children, handling a group of testers, and controlling of the use of the game during the study.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?