Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

A Course on Interaction G… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

A Course on Interaction Games and Learning for Interaction Design Students

Paper i proceeding
Författare Wolmet Barendregt
Mattias von Feilitzen
Publicerad i Proceedings of FDG
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Länkar www.fdg2013.org/program/papers/pape...
Ämnesord Serious game development, education
Ämneskategorier Människa-datorinteraktion (interaktionsdesign), Lärande

Sammanfattning

The design of serious games involves many different skills and designers of such games can come from many different backgrounds, such as education, computer science, or communication. In this paper, we present the structure, format, and outcomes from a new 8-week course called Interaction, Games, and Learning for master students in the Interaction Design Programme at Chalmers University of Technology in Gothenburg, Sweden. Although the course was rather successful in teaching several evaluation models as well as letting students design a serious game and write a paper about it, there are several lessons to be learned, both for improvement of this specific course as well as for other teachers developing similar courses.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?