Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Towards Empathic Virtual … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Towards Empathic Virtual and Robotic Tutors

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Ginevra Castellano
Ana Paiva
Arvid Kappas
Ruth Aylett
Helen Hastie
Wolmet Barendregt
Fernando Nabais
Susan Bull
Publicerad i Lecture Notes in Computer Science
Volym 7926
Sidor 733-736
ISSN 0302-9743
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Sidor 733-736
Språk en
Ämnesord Virtual and robotic tutor, affect recognition, adaptive behaviour
Ämneskategorier Datorseende och robotik (autonoma system), Människa-datorinteraktion (interaktionsdesign), Lärande

Sammanfattning

Building on existing work on artificial tutors with human-like capabilities, we describe the EMOTE project approach to harnessing benefits of an artificial embodied tutor in a shared physical space. Embodied in robotic platforms or through virtual agents, EMOTE aims to capture some of the empathic and human elements characterising a traditional teacher. As such, empathy and engagement, abilities key to influencing student learning, are at the core of the EMOTE approach. We present non-verbal and adaptive dialogue challenges for such embodied tutors as a foundation for researchers investigating the potential for empathic tutors that will be accepted by students and teachers.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?