Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Proportion in Proportion … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Proportion in Proportion in mathematics textbooks in upper secondary school. In Marianne Foss Mortensen & Carl Winslow (Eds.), The Anthropological Theory of the Didactical (ATD) Peer reviewed papers from a PhD course at the University of Copenhagen, 2010 textbooks in upper secondary school

Bok
Författare Anna L.V. Lundberg
Förlag Department of Science Education University of Copenhagen
Förlagsort Copenhagen, Denmark
Publiceringsår 2011
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Länkar www.ind.ku.dk/publikationer/inds_sk...
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Didaktik

Sammanfattning

This book presents the products of a doctoral course held in Copenhagen from January to June, 2010. Its aim was to introduce a new and exciting direction in research on educational subjects: the anthropological theory of didactics, founded by the French didactician Y. Chevallard (cf. 1985). While the aims of the theory have developed and expanded over the years (cf. Bosch and Gascón, 2006), the institutional perspective on knowledge has remained central to its objective. This means that the theory aims to study human practices and discourses as phenomena profoundly linked to the institutions that frame, enable, and constrain them.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?