Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Value encounters in Platf… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Value encounters in Platform as a Service: Informing the study of Value Cocreation

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Andreas Nilsson
Johan Magnusson
Publicerad i IADIS Information Systems Conference
Volym 6
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Centrum för affärssystem (CFA)
Företagsekonomiska institutionen, Redovisning
Språk en
Länkar www.is-conf.org/
Ämnesord Cocreation, ERP Appstore, ERP ecosystem, Value Encounter
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

During the past years, there has been a surge in research highlighting the need to address value creation from a cocreation perspective. In parallel with this, there has been an increased amount of research on service based delivery models for packaged software, linking the diffusion of new business models such as platform as a service (PaaS) to the literature surrounding platform strategies and multi-sided markets. Research focusing on the intersection of these aforementioned fields have so far but scraped the surface of understanding the role that platforms play in the cocreation of value for packaged software. This paper explores how the notion of value encounters can inform our understanding of value cocreation in PaaS ecosystems. This is operationalized through the case of an app store initiative in a Swedish Enterprise Resource Planning (ERP) vendor.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?