Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Board participation, toeh… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Board participation, toeholds and the cross-border effect

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Mattias Hamberg
Conny Overland
Björn Lantz
Publicerad i International Business Review
Volym 22
Nummer/häfte 5
Sidor 868–882
ISSN 0969-5931
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen, Industriell och Finansiell ekonomi & logistik
Centrum för finans
Sidor 868–882
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1016/j.ibusrev.2013.0...
https://gup.ub.gu.se/file/151745
Ämnesord Board participation, Cross-border acquisitions, Cross-border effect, Toeholds, Sweden
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

Research shows that the bid announcement return (BAR) of the acquiring firm is lower for cross-border than domestic acquisition announcements. The current lack of economically based explanations for this effect, labeled the cross-border effect by Moeller and Schlingemann (2005), motivates our study. We use unique hand-collected corporate governance data to study how the relationships between acquiring and target firms prior to a bid announcement affect the cross-border effect. Our tests show that non-operating associations between the acquiring and target firms, in the form of board participation and toeholds, have a positive effect on the BAR. The cross-border effect disappears when we control for board participation and toeholds. Thus, we suggest that the cross-border effect is at least partly a consequence of information asymmetries and the adverse selection problem that they generate.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?