Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Towards Empathic Artifici… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Towards Empathic Artificial Tutors

Paper i proceeding
Författare Amol Deshmuck
Ginevra Castellano
Arvid Kappas
Wolmet Barendregt
Fernando Nabais
Ana Paiva
Tiago Ribeiro
Iolanda Leite
Ruth Aylett
Publicerad i Proceedings of the 8th ACM/IEEE international conference on Human-robot interaction, HRI 13. Tokyo, Japan — March 03 - 06, 2013
ISBN 978-1-4673-3055-8
Förlag ACM/IEEE
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Länkar https://dl.acm.org/citation.cfm?id=...
Ämneskategorier Lärande, Robotteknik och automation

Sammanfattning

In this paper we discuss how the EMOTE project will design, develop and evaluate a new generation of artificial embodied tutors that have perceptive capabilities to engage in empathic interactions with learners in a shared physical space.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?