Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The Role of Dominant Desi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The Role of Dominant Design in a Product-Developing Firm’s Digital Innovation

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Lena Hylving
Ola Henfridsson
Lisen Selander
Publicerad i Journal of Information Technology Theory and Application
Volym 13
Nummer/häfte 2
Sidor 5-21
ISSN 1532-4516
Publiceringsår 2012
Publicerad vid
Sidor 5-21
Språk en
Ämneskategorier Informatik

Sammanfattning

Digital technology offers new options for product-developing firms. However, to reap the benefits of digital technology, firms need to handle the tensions between these options and the institutionalized practices established over long periods of incremental innovation. We report a 20-month intensive case study of a global automaker’s efforts to innovate instrument clusters and explore the influencing role of established innovation practices. We develop a conceptual model for understanding how digital technology shapes, and is conditioned by, the dominant design of a product class. Our research contributes to the emerging literature of digital innovation and offers lessons learned for established firms dealing with the contradictory logics of digitized products.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?