Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The effectiveness of phon… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The effectiveness of phonological intervention in preschool children: a single-subject design study.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Nanna Palle
Agneta Berntsson
Carmela Miniscalco
Christina Persson
Publicerad i Logopedics, phoniatrics, vocology
Volym 39
Nummer/häfte 1
Sidor 19-29
ISSN 1651-2022
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för klinisk neurovetenskap och rehabilitering
Sidor 19-29
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.3109/14015439.2012.74...
Ämnesord Intervention, phonology, single-subject design
Ämneskategorier Logopedi och foniatrik

Sammanfattning

The purpose was to investigate an intervention model for treating preschool children with phonological processes. Six children, three girls and three boys, between 4y 1m and 5y 7m, with similar developmental phonological disorder (PD) received an individually adjusted intervention including articulatory, phonological, and meta-phonological approaches. A single-subject multiple-baseline design with /f/ and /s/ as target phonemes and velar plosives and /r/ as control phonemes was used. An improved production of the treated phonemes was found in five of the children, while one girl established /f/ but not /s/. The control phonemes remained unchanged for all children. Six to 18 therapy sessions were needed to reach the intervention goal. The study highlights the importance of considering heterogeneity in children with PD.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?