Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Embodied reasoning in arc… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Embodied reasoning in architectural critique

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Keith Murphy
Jonas Ivarsson
Gustav Lymer
Publicerad i Design Studies
Volym 33
Nummer/häfte 6
Sidor 530-556
ISSN 0142-694X
Publiceringsår 2012
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 530-556
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1016/j.destud.2012.06...
https://gup.ub.gu.se/file/206807
Ämnesord architectural design, reason, communication, design behavior, design education
Ämneskategorier Design, Arkitektur, Pedagogik

Sammanfattning

In this paper we explore the use of analogical reasoning a means for identifying problems in architectural critique interactions. We focus in particular on the conversational invocation of specific architectural references as comparative cases intended to expand, clarify, or challenge details in student presentations. These analogical comparisons are not merely asserted by critics, but are interactively achieved as multimodal forms of action that combine talk with other forms of embodied action. Moreover, taking into account the wider goal structures in which the comparisons are embedded, we argue that in the context of architectural education, reasoning through analogy is a key means for socializing students into certain aspects of professional architecture and testing the limits of architectural knowledge.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?