Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Attention Deficits in Chi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Attention Deficits in Children With Combined Autism and ADHD: A CPT Study.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Astri J Lundervold
Marte Stickert
Mari Hysing
Lin Sørensen
Christopher Gillberg
Maj-Britt Posserud
Publicerad i Journal of Attention Disorders
Volym 20
Nummer/häfte 7
Sidor 599-609
ISSN 1087-0547
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Gillbergcentrum
Sidor 599-609
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1177/1087054712453168
Ämneskategorier Barn- och ungdomspsykiatri

Sammanfattning

Objective: To investigate characteristics of attention in children with the combination of autism spectrum disorder (ASD) and ADHD. Method: Four groups of 8- to 10-year-old children were compared on the Conners' Continuous Performance Test-Second Edition (CCPT-II): (a) ASD + ADHD (n = 11), (b) ASD only (n = 9), (c) ADHD only (n = 38), and (d) no diagnosis (n = 134). Results: There was an overall effect of group on the Continuous Performance Test (CPT) index and measures of hit reaction time, accuracy, response style, variability, and consistency. The ASD + ADHD group, much like the ADHD only group, had a more risky response style, a higher variability, and a lower consistency than the ASD only group. The impact of intellectual function on CCPT-II performance was considerable in children within the ASD subgroups. Conclusion: The findings underscore the importance of including measures of attention and intellectual function when assessing children with the combination of ASD and ADHD.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?