Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Towards a Methodological … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Towards a Methodological Approach for the Analysis of Issues of Communication and Control in Networked E‐learning Discourse

Paper i proceeding
Författare Jenny Myrendal
Vivien Hodgson
Louise Kehler
Sarah Mann
Sanne Fejfer Olsen
Publicerad i Proceedings of the Fourth International Conference on Networked Learning (A Research-Based Conference on ELearning in Higher Education and Lifelong Learning)
Publiceringsår 2004
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Institutionen för pedagogik och didaktik, enheten för Lärande och undervisning
Språk en
Länkar www.networkedlearningconference.org...
Ämnesord Dialogue, discourse, CMC, computer-mediated communication, communication, control, critical discourse analysis
Ämneskategorier Lingvistik, Kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

This paper investigates how relations of power and the exercise of control reveal themselves in the discourse of collaborative networked e-learning. It reports on the use of an adapted methodological approach from Critical Discourse Analysis (CDA) to analyse the discourse of two different e-learning pedagogic events. It draws conclusions from this for communication and control issues in networked e-learning and the relevance of CDA to networked e-learning research.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?