Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Multi-professional and mu… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Multi-professional and multi-dimensional group education- a key to action in elderly persons

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Lina Behm
Lena Zidén
Anna Dunér
Kristin Falk
Synneve Dahlin-Ivanoff
Publicerad i Disability and Rehabilitation
Volym 35
Nummer/häfte 5
Sidor 427-435
ISSN 1464-5165
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi
Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för klinisk neurovetenskap och rehabilitering
Institutionen för socialt arbete
Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Centrum för åldrande och hälsa (AgeCap)
Sidor 427-435
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.3109/09638288.2012.69...
Ämnesord Elderly persons, health promotion, disease prevention, group education, multi-professional
Ämneskategorier Äldre och åldrande

Sammanfattning

This study was intended to evaluate a multi-professional health-promoting and disease-preventive intervention organized as multi-professional senior group meetings, which addressed home-dwelling, independently living, cognitively intact elderly persons (80±), by exploring the participants’ experiences of the intervention. Method: The focus group methodology was used to interview a total of 20 participants. The informants had participated in four multi-professional senior group meetings at which information about the ageing process and preventive strategies for enhancing health were discussed. Results: The overall finding was that the elderly persons involved in the intervention lived in the present, but that the supportive environment together with learning a preventive approach contributed to the participants’ experiencing the senior meetings as a key to action. Conclusions: Elderly persons who are independent may have difficulty accepting information about preventing risks to health. However, group education with a multi-professional approach may be a successful model for achieving an exchange of knowledge, which may possibly empower the participants, give them role models, the opportunity to learn from each other and a sense of sharing problems with people in similar circumstances.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?