Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Conceptualizing Sustainab… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Conceptualizing Sustainably Produced Food for Promotional Purposes: A Sustainable Marketing Approach

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Cecilia Solér
Publicerad i Sustainability
Volym 4
Nummer/häfte 3
Sidor 294-340
ISSN 2071-1050
Publiceringsår 2012
Publicerad vid Centre for Business in Society
Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring
Sidor 294-340
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.3390/su4030294
Ämnesord sustainable consumption, consumer empowerment, sustainable food production
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

Progress in transforming current food consumption and production practice in a sustainable direction is slow. Communicative, sustainable consumer policy instruments such as eco-labeling schemes have limited impact outside the green segment and within the mainstream market. This article asks how sustainably produced food can be described in order to promote such food. Based on six cases, it aims to conceptualize the common denominators of sustainable food production by drawing on recent literature on sustainable marketing and on food and sustainable development. Contradictions and implications in terms of labeling schemes, global sourcing and consumer food practice are discussed.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?