Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Asperger syndrome, autism… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Asperger syndrome, autism and attention disorders: a comparative study of the cognitive profiles of 120 children.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Stephan Ehlers
Agneta Nydén
Christopher Gillberg
Annika Dahlgren Sandberg
Sven-Olof Dahlgren
Erland Hjelmquist
Anders Odén
Publicerad i Journal of Child Psychology and Psychiatry, and Allied Disciplines
Volym 38
Nummer/häfte 2
Sidor 207-217
ISSN 0021-9630
Publiceringsår 1997
Publicerad vid Institutionen för matematik
Psykologiska institutionen
Institutionen för kvinnors och barns hälsa, Avdelningen för barn- och ungdomspsykiatri
Institutionen för klinisk neurovetenskap, Sektionen för psykiatri
Sidor 207-217
Språk en
Länkar www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...
Ämnesord Adolescent, Autistic Disorder, Classification, Diagnosis, Psychology, Child, Child, Preschool, Cognition Disorders, Classification, Diagnosis, Psychology, Diagnosis, Differential, Female, Humans, Intelligence, Male, Psychometrics, Syndrome, Wechsler Scales, Statistics & numerical data
Ämneskategorier Barn- och ungdomspsykiatri

Sammanfattning

The Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised (WISC-R) was applied (in a Swedish version) in 120 children with Asperger syndrome, autistic disorder, and attention disorders. Using stepwise logistic regression analysis, the WISC's discriminating ability was investigated. The overall rate of correct diagnostic classification was 63%. Further, WISC profiles were analysed within each group. The group with autistic disorder was characterised by a peak on Block Design. The Asperger syndrome group had good verbal ability and troughs on Object Assembly and Coding. The group with attention disorders had troughs on Coding and Arithmetic. The results suggest that Kaufman's Verbal Comprehension, Perceptual Organisation and Freedom from Distractibility factors rather than verbal IQ and performance IQ account for the variance on the WISC. Furthermore, the Asperger syndrome and autistic disorder groups differed in respect of "fluid" and "crystallised" cognitive ability.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?