Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

How private "everyday rac… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

How private "everyday racism" and public "racismdenial" contribute to unequal and discriminatory educational experiences.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Marianne Dovemark
Publicerad i Ethnography and Education
Volym 8
Nummer/häfte 1
Sidor 16-30
ISSN 1745-7823
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sidor 16-30
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/17457823.2012.71...
Ämnesord everyday racism, ethnography, education
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

The study uses ethnographic research from four classes in secondary school as well as from two groups in upper secondary school, to examine everyday racism as an element of the daily institutional lives of students and teachers. The study is based on long-term participant observation and 89 interviews. These were all audio-recorded and transcribed. In Sweden the education of ethnic groups is couched in a discourse of integration and inclusion. However, the research presented shows that the aims of integration and inclusion were not achieved. Unequal and discriminatory educational experiences operated through two related actions: by private everyday racism and through public racism denial.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?