Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The willingness to pay–wi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The willingness to pay–willingness to accept gap revisited: The role of emotions and moral satisfaction

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Anders Biel
Olof Johansson-Stenman
Andreas Nilsson
Publicerad i Journal of Economic Psychology
Volym 32
Nummer/häfte 6
Sidor 908-917
Publiceringsår 2011
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Institutionen för nationalekonomi med statistik
Sidor 908-917
Språk en
Ämnesord Willingness to pay–willingness to accept gap, Endowment effect, Emotions, Ethics, Experiments
Ämneskategorier Samhällsvetenskap, Ekonomi och näringsliv

Sammanfattning

While many earlier studies have found that people’s maximum willingness to pay for having a good is often substantially lower than their minimum willingness to accept not having it, more recent experimental evidence suggests that this discrepancy vanishes for standard consumption goods when an incentive-compatible design without misconceptions is used. This paper hypothesises that there is nevertheless a discrepancy for goods with a perceived moral character, such as contributions to a good cause, and moreover that the reason for this discrepancy can largely be explained by differences in emotions and moral perceptions. The results from a real-money dichotomous-choice experiment, combined with measurements of emotions and morality, are consistent with these hypotheses

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?