Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Sustainable Development i… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Sustainable Development in Nano-Perspectives – An Innovative Student Initiative

Paper i proceeding
Författare Johanna Lönngren
Andreas Ahrens
Knut Deppert
Elisabeth Nilsson
Greger Hammarin
Publicerad i Engineering Education in Sustainable Development, conference proceedings
Publiceringsår 2010
Publicerad vid
Språk en
Ämneskategorier Övrig annan samhällsvetenskap

Sammanfattning

This paper describes and discusses a novel class for sustainable development at the faculty of engineering at Lund University, Sweden. Based on personal experience and student questionnaires, the study discusses applied pedagogical approaches (case study, role play, matrix approach) and suggests improvements to the structure of the class. The project is a student initiative, making student involvement and its effects on learning for sustainable development central topics of this paper, thereby challenging the notion of engineering students as passive receivers of education for sustainable development.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?