Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Neurocognitive stability … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Neurocognitive stability in Asperger syndrome, ADHD, and reading and writing disorder: a pilot study.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Agneta Nydén
Eva Billstedt
Erland Hjelmquist
Christopher Gillberg
Publicerad i Developmental Medicine and Child Neurology
Volym 43
Nummer/häfte 3
Sidor 165-171
ISSN 0012-1622
Publiceringsår 2001
Publicerad vid
Sidor 165-171
Språk en
Ämneskategorier Medicin och Hälsovetenskap, Psykiatri

Sammanfattning

Examined neurocognitive test stability over time in 6.2–13.1 yr old males, comprising 20 with Asperger syndrome (AS), 20 with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD), and 20 with reading and writing disorder. Ss were followed up and retested on several neuropsychological measures 1–2 yrs after initial assessments. Results show that Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC) (WISC—III) Full Scale, Verbal, and Performance IQ scores remained stable for all diagnostic groups. Kaufman factors and "fluid" and "crystallized" abilities were also stable measures. Subtest stability over time was slightly more variable. There was a tendency for the group with AS to deteriorate over time with respect to logical reasoning abilities. Measures of executive function/attention showed good test–retest stability in all diagnostic groups

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?