Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Repositioning the relatio… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Repositioning the relationship between the design and use of technology for mathematical learning

Paper i proceeding
Författare Thomas Hillman
Publicerad i MobileHCI 2011
ISBN 978-1-4503-0541
Publiceringsår 2011
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Språk en
Ämnesord education, design, technology
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

In this paper, an approach to conceptualizing the relationship between the design of educational technologies and mathematical learning is developed. It is argued that if designs are viewed as resources for the actions of learners not prescriptions and those actions are understood to be a continuation of a tool’s development then designs can be truly acknowledged as integral parts of the richness of mediation that can occur in mathematical learning situations.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?