Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Advanced Journal S… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Advanced Journal Search »Expand+Executive Function/Attention Deficits in Boys with Asperger Syndrome, Attention Disorder and Reading/Writing Disorder

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Agneta Nydén
Christopher Gillberg
Erland Hjelmquist
Mikael Heiman
Publicerad i Autism
Volym 3
Nummer/häfte 3
Sidor 213-228
ISSN 1362-3613
Publiceringsår 1999
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Institutionen för kvinnors och barns hälsa, Avdelningen för barn- och ungdomspsykiatri
Sidor 213-228
Språk en
Länkar aut.sagepub.com/content/3/3/213.sho...
Ämnesord ADHD, Asperger syndrome, attention neuropsychology, DAMP, dyslexia, executive functions, reading and writing disorder
Ämneskategorier Barn- och ungdomspsykiatri

Sammanfattning

Executive function/attention deficits were examined in children with Asperger syndrome, attention disorder and reading/ writing disorder and in a group of normal children. Neuropsychological tests as well as cognitive tasks measuring different components in the processing of information were used. The measures were divided into Mirsky’s four components of attention, namely ‘sustain’,‘focus-execute’,‘shift’ and ‘encode’. All abnormal groups differed markedly from the normal group on measures of executive function/attention. The group diagnosed as having attention disorder showed the most consistent difficulties. However, no specific marker of ‘executive function deficits’ that could represent the three different disorders was found.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?