Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Campaign Prefessionalizat… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Campaign Prefessionalization and Politic Structures: A comperative Study of Election Campaigning in Finland and Sweden in the 2009 Europen Parlimentary Elections

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Marie Grusell
Lars Nord
Juri Mykkänen
Tom Moring
Publicerad i ECREA 2010 – 3rd European Communication Conference
Publiceringsår 2010
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk en
Ämnesord Campaig Professionalization, European Parliamentary election, pollitica structures
Ämneskategorier Samhällsvetenskap, Övrig annan samhällsvetenskap

Sammanfattning

The purpose of this paper is to investigate the professionalization of political campaigning in the context of the 2009 European parliamentary elections. Theoretically we will focus on theories related to the professionalization of political campaigning while empirically; we will focus on the 2009 European Parliamentary election campaigns in Finland and Sweden, two countries that, despite their many similarities as societies, provide a useful contrast for theory development. The two countries differ in some key political system variables and should therefore differ in a predictable manner also in their degree of campaign professionalism.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?