Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Learning disability… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Learning disability

Forskningsöversiktsartikel
Författare Christopher Gillberg
Henrik Söderström
Publicerad i Lancet
Volym 362
Nummer/häfte 9386
Sidor 811-821
ISSN 1474-547X
Publiceringsår 2003
Publicerad vid Institutionen för kvinnors och barns hälsa, Avdelningen för barn- och ungdomspsykiatri
Sidor 811-821
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1016/S0140-6736(03)14...
Ämnesord Adolescent, Adult, Child, Female, Humans, Learning Disorders, Diagnosis, Etiology, Therapy, Male
Ämneskategorier Barn- och ungdomspsykiatri

Sammanfattning

Learning disability is common, affecting 1-2.5% of the general population in the Western world, and encompasses many different conditions. It usually leads to major functional impairment and lifelong need for support and interventions, not the least important of which are medical and health-care services. Rapid progress is being made in the understanding of the cause and pathogenesis of many learning disability syndromes, and these advances are likely to improve targeted interventions in the next decade. Many countries have abolished a learning disability specialty for medical professionals, but there is a great need to revive this niche of medical knowledge. We know little about quality of life and effects on families of people with learning disability, and research is needed to address these issues.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?