Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Cross-National Standards:… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Cross-National Standards: A Dutch-Swedish Collaborative Effort in National Standardized Testing

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare John de Jong
Mats Oscarson
Publicerad i AILA Review
Volym 28, 2015
Nummer/häfte 10/2015
Sidor 117-130
ISSN 1461-0213
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 117-130
Språk en
Länkar https://www.researchgate.net/
Ämnesord language testing, cross-national test development, standardization, item response theory, IRT
Ämneskategorier Internationell pedagogik

Sammanfattning

The study investigated the possibility of using data gathered on tests of reading comprehension of English as a foreign language from a sample of Swedish students, to predict item and test characteristics if the tests were to be used in the Netherlands. Results from the data analyses, based both on classical and item response theory, and involving students from both the Swedish and Dutch educational systems, suggest that predictions on item and test quality hold across the two national groups.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?