Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Retorik ger företag möjli… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Retorik ger företag möjligheter att fly från reellt ansvarstagande

Artikel i övriga tidskrifter
Författare Magnus Fredriksson
Publicerad i Sparbanksakademin
Publiceringsår 2009
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk sv
Länkar www.sparbanksakademin.se/index.php?...
Ämnesord CSR, ansvarsfullt företagande, retorik, strategisk kommunikation, public relations
Ämneskategorier Företagsekonomi, Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

Det är många som knyter sitt hopp till företagen när de söker lösningar på de stora samhällsproblemen. FN, EU, den svenska regeringen gör det, likaså Amnesty, Naturskyddsföreningen och anda intresseorganisationer. Man menar att företagen har ett stort ansvar om vi ska hitta lösningar på klimatfrågan, resursfördelningen mellan fattiga och rika, bristen på människliga fri- och rättigheter och andra av de stora frågorna.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?