Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Är vi beredda att ta ansv… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Är vi beredda att ta ansvar för företagens öppenhet?

Artikel i övriga tidskrifter
Författare Magnus Fredriksson
Publicerad i Sparbanksakademin
Publiceringsår 2010
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk sv
Länkar www.sparbanksakademin.se/index.php?...
Ämnesord Öppenhet företag
Ämneskategorier Företagsekonomi, Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

I kölvattnet efter företagsskandaler och en global finanskris är det allt fler som höjer rösten med krav på insyn och transparens i företags verksamheter. Man menar att företagen måste bli bättre på att redovisa vad man gör. Öppenhet har kommit att bli läkarens ordination för en sjuk marknad. Men medicineringen har tydliga bieffekter och riskerar att bli verkningslös - för betyder större krav på öppenhet att vi med nödvändighet får veta mer om vad som händer i företagen och är det bara företagen som måste tänka om?

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?