Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Ekonomijournalistik och a… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Ekonomijournalistik och andra (re)presentationer av företag.

Kapitel i bok
Författare Magnus Fredriksson
Publicerad i Medier och företag
Sidor 24-40
ISBN 978-91-47-09445-5
Förlag Liber
Förlagsort Malmö
Publiceringsår 2010
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Sidor 24-40
Språk sv
Ämnesord Ekonomijournalistik medialisering
Ämneskategorier Företagsekonomi, Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

Denna bok visar hur medierna har tagit sig in som en viktig del av företagandet och målar upp detta förändrade landskap. Författarna belyser vilka intressen som står på spel, hur det intrikata samspelet mellan företag och medier ser ut och hur olika aktörer hanterar påtryckningar och försöker driva sina egna dagordningar. Sammantaget utmanas bilden av kommunikationen mellan företag och medier som direkt, endimensionell och linjär.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?