Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Learning to text: An inte… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Learning to text: An interaction analytic study of how seniors learn to enter text on mobile phones

Paper i proceeding
Författare Alexandra Weilenmann
Publicerad i Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems
Publiceringsår 2010
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Ämnesord Mobile phone, cell phone, texting, text input, seniors, novice users, video analysis, interaction analysis.
Ämneskategorier Sociologi, Övrig annan samhällsvetenskap, Äldre och åldrande

Sammanfattning

This paper is based on an interaction analysis of video recordings of seniors being instructed in the use of texting. Learning to text is a complex ordeal for the elderly, which not only involves grasping such complex phenomena as hierarchically organized menus and text prediction technology, but also more mundane and seemingly simple skills as pressing the keys. The latter is the primary focus of the analysis, as this is a common and taken for granted skill upon which many HCI systems rely. We show how the seniors struggle with learning to press in a sequence, embodying the timing and rhythm of key pressing, and orchestrating their vision and pressing. The study contributes to the general field of mobile phone design for the elderly, to our knowledge on how people appropriate and learn to use new technologies, as well as adds to models explaining novice users’ mastering of text input.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?