Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Special Education in Comp… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Special Education in Comprehensive Schools: Extent, Forms and Effects

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Joanna Giota
Olof Lundborg
Ingemar Emanuelsson
Publicerad i Scandinavian Journal of Educational Research
Volym 53
Nummer/häfte 6
Sidor 557-578
Publiceringsår 2009
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och didaktik, enheten för Individ, kultur och samhälle
Institutionen för pedagogik och didaktik, enheten för Specialpedagogik
Sidor 557-578
Språk en
Ämnesord aptitude tests; background variables; goal attainment; special education support
Ämneskategorier Övrig annan samhällsvetenskap

Sammanfattning

The present study aims to describe the extent and forms (integrated versus segregated) of special education support offered to pupils in comprehensive schools in Sweden over a period of 29 years and to study relations between support, background variables and goal attainment in Grade 9. The study is based on about 35,000 children born in 1972, 1977, 1982, and 1987, participating in the ongoing longitudinal project “Evaluation Through Follow-Up”. The findings reveal that boys and pupils from lower educational home-backgrounds and with non-Swedish backgrounds are over-represented among the groups that have received special education support. The findings also suggest that pupils who have received support, in general, tend to achieve educational goals in core curriculum subjects to a lesser extent than those who have never had any kind of support.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?