Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Naturorienterande ämnen i årskurs 4. En analys av lärares och elevers uppfattningar om ämnesinnehåll och undervisning i TIMSS 2007.

Rapport
Författare Birgitta Frändberg
Frank Bach
ISBN 978-91-85545-72-8
Förlag Skolverket
Publiceringsår 2009
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och didaktik, enheten för Ämnesdidaktik
Språk sv
Ämnesord Internationella studier, Naturorienterande ämnen, No, Naturkunskap, Timss, Grundskola
Ämneskategorier

Sammanfattning

Sammanfattning 2: I rapporten analyseras lärares och elevers uppfattningar om ämnesinnehåll och undervisning i de naturorienterande ämnena i årskurs 4. Frågeställningar som belyses är hur de svenska kursplanerna fungerar som riktlinjer för undervisningen när det gäller innehåll och arbetssätt. Hur mycket tid som läggs på NO-undervisningen, vilka områden inom NO som ägnas störst uppmärksamhet och vilka arbetssätt man använder sig av undersöks också, liksom hur väl förberedda lärarna känner sig att undervisa i de olika ämnesområdena inom NO.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?