Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Elections Are (Not) Excit… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Elections Are (Not) Exciting: Need for Cognition and Electoral Behaviour

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Jacob Sohlberg
Publicerad i Scandinavian Political Studies
Volym 42
Nummer/häfte 2
Sidor 138-150
ISSN 0080-6757
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Statsvetenskapliga institutionen
Sidor 138-150
Språk en
Länkar doi.org/10.1111/1467-9477.12138
Ämneskategorier Tillämpad psykologi, Statsvetenskap (exklusive studier av offentlig förvaltning och globaliseringsstudier)

Sammanfattning

Need for cognition (NFC) is the personality trait that describes differences in the enjoyment of cognitive efforts. By relying on data collected over two elections in Sweden in 2014, I show the trait's multifaceted political relevance. Individuals who enjoy cognitive challenges are more likely to think that it matters what government that is formed after the election, engage with campaign information, favor complex news over simple news and select stronger reasons for vote choice over weaker, e.g., ideology over habit. Overall, the results suggest that election studies would benefit from measuring need for cognition.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?