Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Fathers' Experiences of C… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Fathers' Experiences of Childbirth Education

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Åsa Premberg
Ingela Lundgren
Publicerad i Journal of Perinatal Education
Volym 15
Nummer/häfte 2
Sidor 21-28
ISSN 1058-1243
Publiceringsår 2006
Publicerad vid Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Sidor 21-28
Språk en
Länkar www.ingentaconnect.com/content/lama...
Ämnesord expectant fathers, childbirth education, experience, transition
Ämneskategorier Omvårdnad

Sammanfattning

The aim of this phenomenological study was to describe fathers’ experiences of childbirth education. Ten fathers were interviewed 2–4 months after the birth of their first child. The researchers analysed the interviews. The study’s findings show that, while preparing expectant fathers for birth and fatherhood, childbirth education may simultaneously place fathers in a secondary role. Thus, the fathers’ transition becomes more complicated due to a focus on their secondary role. The opportunity to receive information that addresses the needs and concerns of fathers, specifically, and to develop male group discussions is needed to build networks and support the transition to fatherhood.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?