Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Conceptions of Literature… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Conceptions of Literature in University Language Courses

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Cecilia Alvstad
Andrea Castro
Publicerad i The Modern Language Journal
Volym 93
Nummer/häfte 2
Sidor 170-184
ISSN 1540-4781
Publiceringsår 2009
Publicerad vid Institutionen för språk och litteraturer
Sidor 170-184
Språk en
Länkar www.jstor.org.ezproxy.ub.gu.se/stab...
Ämneskategorier Konst

Sammanfattning

In this article we set out to explore and discuss reasons for reading literary texts in university curricula of foreign languages. Our analysis is based on 2 sources of information: 16 syllabi of Spanish as a foreign language and a questionnaire in which 11 university instructors teaching these syllabi express their intentions. We point to a number of risks when emphasis is predominantly placed on instrumental goals such as acquisition of vocabulary and grammar or cultural knowledge. We suggest, instead, that the literary modules within language curricula should formulate their own specific goals. Rather than privileging linguistic and cultural competences to be trained, the literary modules could, for example, raise students' awareness of the facts that there are many ways of reading a text but that interpretation nevertheless remains a historically situated and constrained activity.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?