Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

How emotions influence be… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

How emotions influence behavior in financial markets: a conceptual analysis and emotion-based account of buy-sell preferences

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Darren Duxbury
Tommy Gärling
Amelie Gamble
Vian Klass
Publicerad i The European Journal of Finance
ISSN 1351-847X
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Centrum för finans
Institutionen för nationalekonomi med statistik
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/1351847X.20...
Ämnesord Emotion, financial market, investor, preference
Ämneskategorier Nationalekonomi, Psykologi

Sammanfattning

We develop a conceptual analysis and account of how emotions influence behavior in financial markets. To motivate our approach and to establish the need for such research, we first review the increasingly important literature on emotions in financial markets. While emotions influence investors in financial markets, there is a lack of precision concerning the exact nature of these influences. To remedy this, we identify and address a number of issues deriving from the current state of the finance literature. One issue concerns the lack of clarity in defining different emotion constructs. Another is the lack of a general emotion-based account of financial behavior. Our contribution is a classification of emotion-related phenomena and an emotion-based account of how anticipatory and anticipated emotions interact to determine investors’ buy and sell preferences in asset markets. Preliminary experimental results support our emotion-based account.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?