Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The Role of Market Device… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The Role of Market Devices for Price and Loyalty Strategies in 20th Century U.S. Grocery Stores

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Johan Hagberg
Hans Kjellberg
Franck Cochoy
Publicerad i Journal of Macromarketing
ISSN 0276-1467
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Centre for Retailing
Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1177/02761467198...
Ämnesord market devices, US grocery retail, competition, price, loyalty, history
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

This paper explores the competitive dynamics of technical innovations and retailer strategies through a historical study of the role of market devices in contributing to price and loyalty competition strategies in the US grocery retail market during the 20th century. Our findings show that recurrent shifts between emphasizing price and using various customer loyalty arrangements were closely linked to, and supported by, the introduction of seemingly mundane technical devices. Our analysis of retailer competition incorporates the role of technical innovations as endogenous to retail dynamics, which is important to understand historical development, but also highly relevant for contemporary analyses given the current proliferation of digital devices within retailing.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?