Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The art of read-aloud, bo… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The art of read-aloud, body language and identity construction: A multimodal interactional analysis of interaction between parent, child and picture book

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Margaretha Häggström
Publicerad i International Journal of Language Studies
Volym 14
Nummer/häfte 1
Sidor 117-140
ISSN 2157-4898
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 117-140
Språk en
Länkar https://drive.google.com/file/d/15T...
Ämnesord Body Language; Identity Production; Picture Book; Read-Aloud; Social Interaction; Multimodality
Ämneskategorier Språk och litteratur, Utbildningsvetenskap, Pedagogiskt arbete

Sammanfattning

The aim of this study is to explore how different semiotic resources are used and shaped by and within social interaction during read-aloud situations between one parent and two children. The study is based on multimodal interaction analysis and the data is based on six read-aloud occasions with one parent and two children during a period of two weeks. The point of departure is the interaction between the children, the parent and the book, focusing on the semiotic resources the participants use in relation to the reader’s performance and the children’s identity production. The results highlight the impact of the reader and the importance of the reader’s approach and skills. The results also show that when children are asked to take part in conversations and participate on their own terms, the read-aloud occasion can offer a significant arena for children’s identity production.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?