Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Hantverksvetenskap och ve… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hantverksvetenskap och vetenskapligt hantverk: Om utvärdering av lärandemål i hantverksinriktad högskoleutbildning

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Gunnar Almevik
Publicerad i FormAkademisk
Volym 12
Nummer/häfte 1
Sidor 1-14
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för kulturvård
Sidor 1-14
Språk sv
Länkar https://doi.org/10.7577/formakademi...
Ämnesord Hantverksutbildning, hantverksvetenskap, högskoleutvärdering, akademisering
Ämneskategorier Pedagogik, Kulturstudier

Sammanfattning

This article concerns the Swedish national assessments of higher education during 1997 to 2015 with focus on craft-oriented programs. The research question is what happens when education with basis in a traditional craft field enter higher education, and how the national assessments affect the process of academisation? The concepts of theory and practice are used instrumentally to analyse the discourse of the national assessments. The research shows that the assessments systematically disregard the professional fields of study. The initial provision of the higher education act stating that higher education shall be grounded on proven experience and artistic practice alongside scholarship is made light of. Craft-oriented education ends up in an ambiguous position in between arts and science, on the one side the arts with a demand for artistic subjectivity and on the other side the rigor of science.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?