Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Business logic – the miss… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Business logic – the missing link between strategy, business model and business process?

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Jon Williamsson
Anders Sandoff
Gabriela Schaad
Publicerad i Journal of Business Models
Volym 7
Nummer/häfte 4
Sidor 66-72
ISSN 2246-2465
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen, Industriell och Finansiell ekonomi & logistik
Sidor 66-72
Språk en
Länkar journalofbusinessmodels.com/vol-7-n...
https://doi.org/10.5278/ojs.jbm.v7i...
Ämnesord Business model, military doctrine, business logic
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

Like military strategists, business professionals orient themselves in the world supported by an overarching, yet by researchers unlabeled, understanding of how different organizational levels develop and interact. Researchers may understand this phenomenon by utilizing the idea of military doctrine and introducing a similar concept tentatively called business logic.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?