Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Andrei Tarkovsky's Soundi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Andrei Tarkovsky's Sounding Cinema: Music and Meaning from Solaris to The Sacrifice

Bok
Författare Tobias Pontara
ISBN 9780367277291
Förlag Routledge
Förlagsort New York
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för kulturvetenskaper
Språk en
Länkar https://doi.org/10.4324/97804292976...
Ämnesord Criticism and interpretation , Tarkovskiĭ, Andreĭ Arsenʹevich 1932-1986 , Motion picture music History and criticism , Motion picture music
Ämneskategorier Filmvetenskap, Musikvetenskap

Sammanfattning

Andrei Tarkovsky's Sounding Cinema adds a new dimension to our understanding and appreciation of the work of Russian director Andrei Tarkovsky (1932–1986) through an exploration of the presence of music and sound in his films. The first comprehensive study in English concentrating on the soundtrack in Tarkovsky’s cinema, this book reveals how Tarkovsky’s use of electronic music, electronically manipulated sound, traditional folk songs and fragments of canonized works of Western art music plays into the philosophical, existential and ethical themes recurring throughout his work. Exploring the multilayered relationship between music, sound, film image and narrative space, Pontara provides penetrating and innovative close readings of Solaris (1972), Mirror (1975), Stalker (1979), Nostalghia (1983) and The Sacrifice (1986) and in turn deeply enriches critical understanding of Tarkovsky’s films and their relation to the broader traditions of European art cinema.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?