Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Action(re)call: A method … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Action(re)call: A method researching knowing-in-action

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Pernilla Ahlstrand
Publicerad i Konferens program
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Högskolan för scen och musik
Språk en
Länkar https://www.wals2019.com/concurrent...
Ämnesord teater, gymnasieskolan, didaktik, action(re)call, metodutveckling
Ämneskategorier Scenkonst, Pedagogiskt arbete

Sammanfattning

This project aims to further investigate and develop a method called action(re)call in a theatre teaching practice in upper secondary school in Sweden. The expected outcome will articulate subject-specific capabilities central to plan teaching activities in a systematic way which involves working with feedback strategies and assessment. Teachers in Sweden are, due to the last two curriculum reforms, expected to plan their teaching of the subject in order to make it possible for the students to develop specific ways of knowing corresponding to the prescribed subject-specific capabilities. The epistemological point of departure is a non-dualistic, relational and practice-based view of knowledge. The method is an example of how teachers and researchers can work together in exploring how knowing-in-action (Schön 1983) and the knowing relieved from the action can become visible and articulated. Knowing is to a large extent tacit in embodied (Polanyi 1962) as well as practice-based meaning (Wittgenstein 1992).

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?